Tunesië - Reisverslag uit Yasmine Hammamet, Tunesië van Kristien & Ben - WaarBenJij.nu Tunesië - Reisverslag uit Yasmine Hammamet, Tunesië van Kristien & Ben - WaarBenJij.nu

Door: Kristien & Ben

Blijf op de hoogte en volg Kristien & Ben

20 September 2013 | Tunesië, Yasmine Hammamet

Na een snelle vlucht vanaf Schiphol zijn we in Enfidha geland. Al snel konden we met de bus vanaf het vliegveld naar Yasmine Hammamet waar ons hotel/appartement is. Het hotel ligt in een Medina wat een soort vestingstad is omringd door mooie kasteelachtige muren. Binnen de Medina is niet alleen het hotel gevestigd maar hier zijn ook appartementen, typisch Tunesische winkeltjes, bars, Hammams, zwembaden, een pretpark, talloze restaurantjes en ruimtes om waterpijp te roken. Ons appartement ligt in een rustig en groen gedeelte van de Medina. Vanaf het appartement loop je eigenlijk direct de gezellige straatjes met winkeltjes in.

Overdag is het met temperaturen van rond de 30 graden goed uit te houden bij de verschillende zwembaden of lekker aan het strand. Hier met hapje en een drankje genieten van het lekkere weer.

S’ avonds zijn er verschillende shows om heen te gaan of is het lekker weer om door de winkelstraten heen te lopen. Zo zijn we van het weekend naar een Fakir show geweest waarbij Kristien en Christa samen met nog wat dames tussen het publiek werden uitgezocht om te assisteren tijdens de show. De Fakir show is een show waarbij de Fakir verschillende stunts uithaalt met spijkerbedden, zwaarden en glas en vuur. Kristien en Christa moesten bijvoorbeeld op de rug van de Fakir gaan staan tijdens een stunt met een spijkerbed. Superleuk! :)

Van de week zijn we naar de danceshow Lords of Dance geweest in de Medina waarbij er aan line dancing werd gedaan. De openingsact was supergaaf bedacht met kostuums en vuurstokken.

Ook hebben we een stuk gewandeld over de boulevard naar de haven die vol ligt met luxueuze jachten en andere boten. Hier hebben we lekker op de kade in de zon gezeten en gekeken naar de honderden vissen die voorbij zwommen. Daarna hebben we nog even lekker een panini gegeten in de bar op het strand en zijn we gezellig nog even gaan zwemmen in zee.

Gisteren zijn we s’ morgens vroeg vertrokken om te gaan quad-rijden. We werden opgehaald door een busje die ons bracht naar de buitengebieden van Yasmine Hammamet. We hadden ons aangemeld voor de gevorderde groep zodat we op quads mochten rijden met meer vermogen en snelheid. We kregen een een helm en één van de acht snelle quads toegewezen en mochten als eerste vertrekken. We zijn eerst over stukken asfalt door de buitendorpjes richting offroad natuurgebied gereden. Hier hebben we volgas over hobbel de bobbel paden geraced en zijn we door de zandbochten heen gedrift. Hier en daar waren er natuurlijke hindernissen met weinig tot veel hoogteverschil. Op begeven moment waren Jelle en Yke uit zicht, omdat ze onderaan en hoge helling waren blijven steken. Onderweg waren we een paar keer gestopt om foto’s te maken. Op deze momenten konden we ook mooi het zand van ons af vegen. :) Onderweg kwamen we midden in de woestijn restanten van tanks uit de tweede wereldoorlog tegen. Hier werd natuurlijk gestopt en op geklommen! Op de terugweg mochten we het gas nog even vol open doen om vervolgens weer heel rustig het terrein op te rijden. (Want volgens de gids mochten we eigenlijk niet boven een bepaalde snelheid komen die we natuurlijk dik hebben overschreden.) :)

S’ middags heeft Ben zijn nieuwe snorkelset uitgeprobeerd en die zagen we dus de hele middag niet weer. De kust bestaat uit zand en kiezelsteentjes. Door het heldere water waren er veel vissen te spotten die Ben met zijn zwemvliezen kris kras door het water heeft achtervolgd. Dit was erg vermakelijk voor de mensen aan de kant.

Natuurlijk hebben we nog veel meer leuke dingen gedaan en gaan we nog veel meer dingen beleven, maar dat is voor het volgende blog.

Zie foto’s met bijbehorende beschrijving.