Sydney Harbour National Park - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristien & Ben - WaarBenJij.nu Sydney Harbour National Park - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristien & Ben - WaarBenJij.nu

Sydney Harbour National Park

Door: Kristien & Ben

Blijf op de hoogte en volg Kristien & Ben

25 November 2013 | Australië, Sydney

Op onze laatste dag in Manly zijn we op aanraden van een meisje uit het hostel een wandeling gaan maken langs de boulevard van Manly naar Shelly Beach. Shelly Beach is een klein strandje waar je het water in kunt gaan om te snorkelen langs de kust van Manly. Vanaf het strandje zijn we een trap opgelopen naar een lookout met uitzicht over Manly. Wat we niet wisten is dat je hier zo een National Park in kunt lopen, dus dat hebben we gedaan!

We zijn over allerlei smalle paadjes door de bush heen gelopen om vervolgens bij een hoog punt met rotsen uit te komen. Hier hebben we gezellig op een rots bovenaan een diepe afgrond met zee-uitzicht gepicknickt met een lekker biertje en nacho’s. haha!

Na onze picknick zijn we verder het park in gegaan waar we allerlei reptielen waren tegengekomen. De paadjes leidde naar de overblijfselen van een oude legerbasis uit de tweedewereld oorlog. De gun pits zijn goed verborgen tussen het dichtbegroeide bos.

Tijdens de wandeling trok de lucht dicht en begon het keihard te regenen voor vijf minuten. Het was net of er een tuinslang op ons gericht was want we waren doorweekt. Dit was ook precies op het moment waarop we door een moerasachtig gebied heen wandelde, net een tropisch regenwoud.

Toen we het bos uit kwamen moesten we de weg terug naar Manly zoeken. De route die we hiervoor hadden uitgekozen liep langs Spring Cove, een plek waar ook pinguïns kunnen zitten. Hier hebben we nog even geschuild voor de regen. Helaas geen pinguïns gespot.

We zijn inmiddels van Sydney naar Katoomba gereisd met de Blue Mountains trein. Hier volgt later een blog over.

• 03 December 2013 - 12:59

Jelle En Yke:

En alweer zo'n prachtig verslag! Mooie foto's ook! Ziet er geweldig uit! Geniet er maar volop van..

Liefs, Jelle en Yke.

• 03 December 2013 - 13:38

Christa:

Heeeee Kristien& Ben

Wat een mooi verhaal hebben jullie samen geschreven,
    Jammer van de pinguïns.. Maar gelukkig hebben jullie wel genoeg andere dingen mogen bekijken!
    We denken allemaal heel veel aan julie!
    Heel veel plezier samen, En ik ben nu al benieuwd naar het vervolg op de blog!

Liefs Dikke kus Van Christa

• 03 December 2013 - 16:32

Ineke+wilfried:

Zo dat ziet er goed uit!
    Al een beetje gewend aan de andere temperaturen?
    Gaaf , dat jullie dit doen.
    Weten jullie al waar jullie wiegje staat als het kerst is?
    Hier is het vandaag (3-12) al aardig fris! plm 4 gr.
    We zijn benieuwd wat jullie nog meer gaan omndernemen en zien.
    Blijf vooral schrijven ; vinden wij leuk!
    Groeten uit koud Schiedam.;

• 04 December 2013 - 02:08

Ben:

Bedankt voor alle berichtjes! :)

We zijn wel aardig gewend aan de temperaturen. Goed insmeren, zonnebril en hoed op tegen de zon. En natuurlijk niet te lang achter elkaar in de zon zitten.

Omdat we in de bergen zitten schommelen de temperaturen hier nogal. Gisteren was het erg warm zonder bewolking en wind. Vandaag is het lekker met af en toe een wolkje en wat wind. 20-30 graden.

Binnenkort zetten we het volgende blog er op want we lopen wat achter omdat we steeds geen internet hebben hier.

Groeten Ben

• 08 December 2013 - 13:01

Jac:

woow.........wat hebben jullie al veel gezien en gedaan zeg...........mooie fotoos ook. blijf genieten :)