Sydney & Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Kristien & Ben - WaarBenJij.nu Sydney & Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Kristien & Ben - WaarBenJij.nu

Sydney & Manly

Door: Kristien & Ben

Blijf op de hoogte en volg Kristien & Ben

25 November 2013 | Australië, Manly

Sydney & Manly

Na de laatste uren vliegen zijn we aangekomen in Sydney. Hier werden we opgehaald door twee surfhippies die ons naar het beachhostel in Manly brachten. We waren gesloopt van de reis en moesten flink wat bijslapen om in het ritme te komen.

De volgende dag zijn we naar Sydney gegaan met de ferry(boot). Dit is supergaaf want je vaart langs de stad het operahouse en de Harbour bridge. Het was echt even genieten met een lekker zonnetje er bij. De ferry meert aan bij Circular Quay. Vanaf hier loop je meteen George Street op wat de hoofdstraat van Sydney is. Op George Street hebben we onze ogen uitgekeken naar de grote en de historische gebouwen.

Vanaf George Street zijn we het Hyde park in gelopen wat een centraal parkje is midden in de stad. Naast dit park staat de St. Mary’s Cathedral wat een reusachtige kathedraal is. Hier zijn we ook nog even naar binnen geweest. Het gebouw en vooral het glaswerk is erg mooi van binnen. Daarnaast is de hoogte van de kathedraal vooral hetgeen wat het reusachtig maakt.

Vanaf St. Mary’s zijn we naar Kings Cross gelopen wat de rode buurt is van Sydney. In deze buurt zijn ook veel hostels gevestigd. Omdat ons hostel nogal prijzig is per nacht zijn we alle hostels afgelopen om te kijken of er ergens een plekje voor twee vrij was. Helaas zat alles volgeboekt en hebben we ons eigen hostel verlengd om het weekend te overbruggen.

Nadat we alle hostels gehad hadden zijn we naar het Domain park van Sydney gelopen. Dit is het grote park van Sydney waar ook de Royal Botanic Gardens zijn. Vanaf Mrs. Macquarie’s Chair hebben we genoten van het uitzicht over de haven van Sydney. Dit is het punt waarbij je de operahouse en de Harbour bridge mooi kunt zien met de stad op de achtergrond.

Na ons bezoek aan het park zijn we weer met de ferry teruggereisd naar Manly om vervolgens de volgende dag weer terug te gaan naar Sydney op zoek naar een auto.

Het vinden van een auto blijkt in deze tijd van het jaar niet zo gemakkelijk te zijn vanwege de enorme vraag. Dit zorgt er ook voor dat de prijzen het dubbele zijn dan normaal. Om deze reden hebben we onze zoektocht gestaakt voor nu en kijken we later tijdens onze reis nog wel eens.

Toen we door de stad liepen hoorde we opeens een hoop motorgeronk en zagen we veel mensen in de verte. We zijn er heen gelopen en toen bleken we aan de start te staan van de Modball Rally. Hier hebben we echt de meest gave auto’s weg zien scheuren! Lamborginis, Ferraris, Jaguars, Maserati, Rolce Royce, Nissan Skyline, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Audi R8, S5, TVR Speed 6 noem het maar op!

De dag daarop hadden we een relax dagje op het strand van Manly wat nog geen 5 minuten lopen is vanaf ons hostel. Dit is de surfspot van Sydney. Hier hebben we lekker gezwommen in de zee met hoge golven. (In ieder geval Ben) Toen we weer terug wilde gaan naar het hostel toen kwam er een ouderwets propellervliegtuig overvliegen die een hele vliegshow weggaf met loopings en gevaarlijke stunts waarbij het vliegtuig op het dode punt een vrije val maakt. Supergaaf zo’n onverwachte stuntshow!

Dit was het even voor nu. De fotos komen later vanwege de uploadtijd.

• 25 November 2013 - 11:23

Ruud:

Hallo Kristien en Ben,
    ik zie al dat jullie al aardig wat leuke dingen hebben gezien en meegemaakt, Top !!
    geniet er lekker van en groeten uit Leeuwarden.

Ruud

• 25 November 2013 - 11:25

Ronald:

Hoi Ben en Kristien,

Zo te horen vermaken jullie je daar wel. :)
    Geniet ervan!

Groet, Ronald.

• 25 November 2013 - 12:28

Elly Warmerdam:

Hoi Ben en Kristien,wat een leuk reisverslag hebben jullie gemaakt.jullie vermaken je prima,fijn hoor, geniet er maar lekker van! Dikke kus mama.

• 25 November 2013 - 18:43

Jac:

wauw wat veel gezien al, en wat een boel onverwachte dingen ook.............lekker rustig en loom van alles aflopen..........lijkt me heerlijk. dus geniet maar lekker door :) liefs jac

• 25 November 2013 - 20:24

Jelle En Yke:

Erg leuk wat jullie nu al gezien en meegemaakt hebben! We hopen gauw de foto's te kunnen zien. Heel veel liefs, Jelle en Yke

• 25 November 2013 - 23:04

Ellen:

Gaaf allemaal wat jullie meemaken en leuk om te lezen! Geniet maar lekker! Groetjes uit Brabant van Ellen & the gang xx

• 26 November 2013 - 07:51

Larissa:

Heel leuk om te lezen:)
    Wat een avontuur!

• 26 November 2013 - 16:38

Wesley:

Zo zo dat klinkt erg gaaf! Zijn blij dat het goed gaat!
    Wel veel fotos maken he, willen alles zien :D

Dikke Kuss en Luv

Wes en Chris

• 27 November 2013 - 16:09

Henriette:

Wat een geweldige foto`s zeg,echt fantastische!!!
    leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven.
    en dit is nog maar het begin hahaha,nou ben benieuwd naar de volgende verslagen,heel veel fun daar en geniet er van,
    liefs, Henriette

• 27 November 2013 - 18:40

Michiel Roskam:

Australie klinkt echt fantastisch. Onverwachte luchtshows, mooie autos voor kristien om naar te kijken. Prachtig

• 29 November 2013 - 20:46

Sander, Christina, Dennis & Judith:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Klinkt goed daar aan de andere kant van de wereld. Lekker genieten en we zien jullie verhalen graag voorbij komen.

groetjes van ons

• 30 November 2013 - 00:06

Janny:

Fijn dat het goed gaat. Krijg veel vragen van de ouderen hoe het met jullie gaat.
    Zal dit door geven. Veel plezier verder. Maar goed genieten.
    Groetjes ons alleen

• 04 December 2013 - 17:27

Hélen:

Hoi Ben en Kristien,

Met plezier jullie blog gelezen. Al veel meegemaakt zie ik .Leuk hoor om het allemaal te lezen wat jullie meemaken. IOk gasenel naar de volgende blog.
    Groetjes Hélen